Här får du vägledning i hur du använder formuläret för att skicka in ditt evenemang till evenemangskalendern på arjeploglapland.se.

1. Titel

Fyll i evenemangets namn.

2. Lägg till media

Här lägger du till bilder. De kommer att synas till höger i bild när besökare läser om ditt evenemang. (Senare, under ”Utvald bild” lägger du till den bild som kommer att förhandsvisas i kalendern.)

3. Beskrivning

Skriv en beskrivning av ditt evenemang i textrutan under knappen ”Lägg till media”. Det är den här texten som ska locka besökare till ditt evenemang, så lägg gärna ner lite energi på den. Du behöver inte skriva om pris, plats och arrangör då det anges längre ner i formuläret.

4. Datum och Tid

Ange startdatum och starttid samt slutdatum och sluttid (även om evenemanget börjar och slutar på samma dag).

Kryssa i om evenemanget pågår hela dagen (dvs utan någon särskild start- eller sluttid).

Du kan också kryssa i att evenemangstiden helt ska döljas (rekommenderas ej) eller att evenemangets sluttid ska döljas (om evenemanget inte har någon bestämd sluttid).

I rutan ”Notes on the time” kan du fylla i om någon notering ska visas i anslutning till evenemangets tid. Detta kan vara till exempel ”Tänk på att komma i god tid” eller ”Dörrarna öppnas 30 min innan konsertens start”.

Upprepande evenemang. Om ditt evenemang återkommer (tex varje vecka eller varje månad) kryssar du i denna ruta och anger hur ofta ditt evenemang återkommer. Under ”Slut upprepas” anger du när repetitionen ska upphöra. Vi rekommenderar att du kryssar i ”på” och anger ett slutdatum genom att klicka på fältet under kryssrutan och välja ett datum.


5. Plats

Under ”Evenemang Platser” anger du var evenemanget äger rum. Välj en befintlig plats i listan eller lägg till en ny plats. Fyll då i platsens namn, eventuella koordinater (valfritt) och en eventuell webbadress. Genom att klicka på ”Ingen fil har valts” kan du ladda upp en bild av platsen ifråga.

Om ditt evenemang äger rum på flera platser, vilket kan vara fallet vid större evenemang, kan du lägga till fler platser under ”Andra platser”.

6. Arrangör

Under ”Event Main Arrangör” anger du vem som är arrangör för evenemanget. Detta är obligatoriskt för att evenemanget ska godkännas. Välj arrangör från listan eller lägg till en ny. Att lägga till en arrangör går till på samma sätt som att lägga till en plats. Om du saknar en bild som representerar arrangören går det bra att använda en logotyp.

Om ni är flera arrangörer som samarbetar går det bra att lägga till fler under ”Andra Arrangörer”.

7. Evenemangslänkar

Högst upp till höger i formuläret kan du lägga till en länk till evenemanget. Observera att länken ska ligga i fältet ”Mer info”. Det översta fältet som heter ”Evenemangslänk” ska lämnas tomt.

Här används bara länkar som går direkt till mer information om själva evenemanget. Länkar av mer allmän karaktär, till exempel till arrangörens hemsida, godkänns inte.

8. Evenemangskostnader

Ange priset för att besöka evenemanget. Om det finns flera olika prisnivåer eller alternativ rekommenderar vi att ange ett exempelpris här, och skriva om de olika prisnivåerna i den beskrivande texten.

9. Utvald bild

Den bild du anger här kommer att visas högst upp i bild när besökare läser om ditt evenemang, och som förhandsvisning i kalendern. Det är viktigt att du anger en utvald bild. Tänk på att välja en bild som representerar evenemanget och håller hög kvalitet. Bilden ska vara i liggande format. Optimal bildstorlek är 720×400 pixlar men det är inget krav.

10. Kategorier

Ange vilken eller vilka kategorier ditt evenemang tillhör. Det går inte att lägga till nya kategorier.

11. Anmärkningar

Här lägger du till notiser och anteckningar som bara administratörerna för Arjeplog Lapland kan se.

Tryck sedan på ”Skicka” så skickas ditt evenemang in till Arjeplog Laplands administratörer för granskning. När ditt evenemang godkänts och publicerats får du ett mail.